tisdag 9 augusti 2011

Parkin tog årets 5:e seger

I söndags blev det en resa till Östersund och deras V65-tävlingar. Det var även Svenskt Kallblodsderby, så det var ganska mycket folk på plats.

Henke ville genrepa Junior över 3140 meter och hade hittat ett intressant lopp för hästar med högst 1,1 miljoner i prispengar och även om det inte var några formtoppade hästar med, så trodde jag på förhand att det skulle kunna bli tufft.

Men ännu en gång visade han sig vara alltför bra för de andra. Jag blir lika förvånad varje gång eftersom jag inte riktigt fattar att det jag ser är sant. Även om det är en otrolig känsla att se honom bara "brisa undan" och vinna lätt (trots att han stannande till när han trodde det var klart, en farlig vana som nog kan orsaka en och annan förlust framöver om man har otur).

Bara 80 i puls efter loppet, så orken verkar det inte heller vara någon större fel på trots att det var 1000 meter längre än han sprungit förut.

Detta var 5:e segern i år på 6 starter och det är ju fantastiskt roligt.

För dom som följer Bergsåkerstravets hemsida är de två senaste segrarna kanske en nyhet, eftersom sidans nyhetsrapportering inte brytt sig att rapportera om att lille tränaren Henrik Svensson exempelvis vann ett 60 000 kronors lopp på Rättvik inom V65. Likaså efter loppet i Östersund stod det ingenting.

Man kan ju tycka att det kan vara av intresse för besökarna på sidan att veta om hemmahästarna vinner lopp någonstans, nen icke,

Men om exempelvis Svante Båth startar en Halmstadsägd häst i ett P21-lopp på Dannero, då skrivs det.

Jag säger som Robert Gustavsson när han härmar speedwayföraren Tony Rickardsson

"jag är inte bitter" ;)

men lite brydd det är jag allt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar